Healthy life

En veckas skola avklarad!! Eller ja.. fyra dagar.
Även om jag har bott är i mer än ett halvår nu så blir man fortfarande överraskad av alla olikheter, ganska sjukt hur ställen kan verka så lika men visa sig vara helt annorlunda.. men det gömmer ju sig lite "under ytan" om man säger så.
Houston kan man säga har 2 sidor, de överklassiga rika som bor på typ herrgårdar och "the hood" aka så getto man bara kan tänka sig . Såklart finns det mellan "klasser" också men inte många. Det får en att inse lite hur skyddat man egentligen lever där hemma i lilla sverige, men å andra sidan är barnen till "de rika" nästan värre. Man lär sig verkligen hur man pratar och beter sig runt olika sorters människor. Och alla droger och olika konstiga piller som man aldrig visste fanns... herregud. Men kunskap är ju alltid bra eller hur, då vet man vad man inte ska göra och att inte blindt lita på allt och alla :)
Denna veckan har varit ganska lugn.. fått ändra lite på sovrutinerna men det måste man väll alltid efter ett lov haha. Min kompis Hanna (hannamerica.blogg.se) har varit ute och shoppat prom dress nu denna veckan och jag vill ocksåå!! men en sak i taget. Är faktiskt stolt över mig själv, jag har blivit lite nyttigare nu.. Man vet ju vad god amerikansk mat är men som dom säger här borta.. allt som smakar bra är dåligt för dig och resten är bra. haha dom behöver verkligen upptäcka GOD nyttig mat!
Nu ska jag snart åka och finslipa mitt danssolo men innan dess ska jag återgå till min nya obsession, tv serien "the secret circle" Ungefär som "Supernatural" fast lite barnvänligare och lite töntigare... helt i min smak helt enkelt.
 

Ha de gott, xoxo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0