HAWAII/ VALENTINE/ COMPETITION

hey-ho lets go!
Nu var det en vecka sen jag kom hem från hawaii och det har varit en VÄLDIGT stressig men rolig vecka.. Jag har ju såklar haft massa skolarbete att ta igen och sen så hade vi våran forsta danstävling med danslaget denna helgen så vi har haft jättemycket träningar.
 
Hawaii:
Hela resan var  helt otrolig, jag har aldrig gjort något liknande! Träffade så sjukt mycket roliga folk.. Grejen med utbytesstudenter är att alla är så himla utåtriktade och pratglada, så lätt att få många nya vänner då!
flygresan dit var bra, känndes inte så long, Jag flög 4h till LA och 4h till hawaii. När jag kom fram så mötte de upp oss på flygplatsen där jag bl.a. träffade Josef igen! En kille från sverige som jag kännde sen innan, och jenny som också bor här i texas! Hotellet var ganska litet och vi delade rum 4 och 4 men det var ändå bra service och det fanns pool och restaurang och sånt. I mitt rum var vi bara tre dock och jag delade rum med Lissie från tyskland och anouk från belgium. Efter att vi hade fått våra rum och packat upp oss och så fick vi lunch på hotellet där de också ade en liten presentation om hur allt skulle fungera och regler o.s.v. När alla ätit klart, maten var jättegod, så gick vi upp till våra rum för en god natts sömn! Det ända som var lite ovant var att det var 2 ganska små dubbel sängar i rummet så alla var tvugna att dela säng med någon man inte alls kännde men det gick bra.
Första dagen i hawaii stod Surfing på schemat, så vi vaknade (runt 7 skulle jag gissa på) och gick till ABC-store  en allt i allo affär där jag köpte massamassa solkräm haha.. kvällen innan hade de visat skräckbilder på vad som händer om man inte andvänder solkräm eftersom solen är så sjukt stark på ön. ABC står i övrigt för "aloha brings customers".. Fun facts haha. Andra fun facts är att Aloha, själva ordet betyder "here we sit, face to face, sharing the breath of life" men det andvänds som både hej, hejdå och jag älskar dig. Hawaii's national-fisk är humuhumunukunukuapua'a, hawaianska alfabetet har bara 13 bokstäver och därför är ord ofta upprepade två gånger.
I alla fall.. tillbaka till dagen. Innan affären åt vi frukost förresten och det var hotsllfrukost som man kunde ta med och sätta dig på stranden och äta :) väldigt onyttigt men yolo haha. Sen bar det av till en annan strand däe vi med hjälp av instruktörer lärde oss surfa.. vi fick träna lite på land först och sen gav vi oss ut! det var riktigt häftigt men mina armar var helt döda redan innan vi kommit hela vägen ut av allt paddlande, det är sjukt vad jobbigt det verkligen är! Det fanns en del snygga instruktörer att kolla på i alla fall haha. Jag stog faktiskt upp flera gånger så jag är nöjd! Efter det så chillade vi lite på stranden och sen så dick vi åka med én katamaran ut och dom stannade ett tag så vi fick bada med alla sköldpaddor och allt annat där ute :) jag höll i en starfish vad det nu heter på svenska.. så hela dagen var helt underbar. UTOM en sak.. Toaletterna hade inga dörrar?!?! det var lixom bås utan dörrar så man gick lixom förbi och där satt folk haha.. innuti en byggnad alltså inte utomhus men ändå! Den kvällen åt vi på hard rock café.
Kan inte skriva så noggrannt om alla dagar men en utav dagarna så åkte vi på rundtur runt ön med värdens härligaste busschaufför/guide som lärde oss massa saker. Ni vet den där blomman hawaianska tjejer har, beroende på vilken sida man har den på visar det om man är singel eller inte. En annan dag åkte vi ock kollade på ett palats, och till ett kultur center där man kunde gå runt och kolla på olika shower som visade kulturen på olika delar av hawaii o.s.v. 
På Torsdaggen var det dags för snorkling på ett ställe som var rankat ett av de bästa i världen men stället accepterade inte grupper av någon anledning så vi var tvugna att lura dem lite så det var lite krångel att ta sig dit med byte av minibussar och grejer med det var skönt, en hel dag utan ledare och annat. Enda nackdelen var att den dagen var det lite kallt, men jag såg en stooor sköldpadda på jättenära håll så det var riktigt häftigt jag lixom vände på  huvudet och där var den face to face haha. Senare den dagen så åkte vi till ett shopping center och där åt vi efter shoppingen på Bubba gump shrimp, från filmen Forrest Gump :) Det är sjukt många filmer som är filmade på honululu (ön vi var på) till exempel pirates of the caribbean :D
På fredagen fick vi dra på oss våra snygga rese t-shirts och sen bar det av till Pearl harbour där vi fick se krigsskeppet arizona, eller resterna av det så att säga. det var riktigt häftigt och sen träffade vi en överlevare som skrivit en bok om sin upplevelse. Efter detta fick vi åka till ett annat skepp och i utbyte mot att städa lite fick vi en special tur runt skeppet.
När vi kom tillbaka till hotellet fick vi fritid så vi shoppade lite och gick sen runt och kollade på lite ställen och pratade med massa invånare haha, alla är så himla härliga där borta.
Sista dagen så fick vi lite sovmorgon för en gångs skull men sen så gick vi på et vandring upp för att berg, var varmt och ganska jobbigt men väl på toppen var det jättefina utsikter och vi träffade några soldater som kommit hem från att kriga i irak eller vietnam kommer inte riktigt ihåg så det var riktigt intressant att prata med dom! på kvällen gick vi på en luau vilket är en hawaiansk fest för vi blevbjudna på mat fick se danser och spela massa spel :)
Det var huvudsakerna under resan och den var amazing!! I LOVE HAWAII jag kommer flytta dit en dag.. just saying.
Bilder från Hawaii finns på facebook på min sida.. Lisa Almstedt :)
 
GLAD ALLA<3ANS DAG lite för sent men ändå!! jag hade träning hela den dagen men annars var det en mysig dag :)
 
Nu i helgen hade vi en danstävling som vi vann! det var en lång dag men det var värt det... Jag gjorde mitt solo också men det gick inte jättebra haha iaf blev vi som att lag klassat som the best of the best, inte helt fel :) haha här finns lite länkar med våra danser inklusive mitt och min värdsysters solon :)
 
Bilder kommer lite senare för jag måste gå nu! Men vet att jag sagt det förut men ska försöka hinna skriva lite oftare hhaha
over and out! <3


Kommentarer
Hanna

Fyfan vad harligt det later aaaah!

OCH LISA HERRE MIN JESUS VAD DUKTIG DU AR <3

Svar: Ser du vad du har att se fram emot!!!!!!! Hahah tack sötis!! men du är nog minst lika duktig ska du se <3
Lisa Almstedt

2013-02-18 @ 03:48:31
URL: http://hannamerica.blogg.se/
Kristina

har du korreograferat ditt solo själv?? för det var super bra! DU ÄR SUPER BRA! lär mig göra alla coola akrobatiska sakerna när du kommer hem! lova?! <3 puss

Svar: ja det gjorde jag :) hahah det ska jag absolut göra men helt ärligt var den tävlingen inte alls bra det ska inte riktigt se ut så och så var det ju inte meningen att ramla om jag säger så hahah... men tack ändå! jag ska visa dig ja :D puss<3
Lisa Almstedt

2013-02-20 @ 11:48:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0