Svenska <3

Okej jag börjar med gårdagen för att jag var alldeles för trött för att skriva något igår.
Igår åkte vi till en gata med massa småbutiker.. vilket var intressant men det var mest antika saker så det var inte riktigt min grej. Jag har märkt en till grej som har med storlek att göra också. När du köper glass i sverige och ber om en kula vet ju alla hur lite glass man får...

Detta är en kula i här... Och halva är typ nertryckt i struten, Mer för pengarna! haha
Sen så visade dom ett ställe där dom tydligen hade dom bästa cupcakes ever.. vilket jag smakade på idag och det är sant.. så otroligt goda! Sen så hgände det inte så mkt mer igår
 
Idag har jag varit i Gallerian med Kajsa hela dagen :) (den andra utbytesstudenten) Ni fattar inte hur skönt det var att prata svenska och få vara med någon för mig "normal" person, på något sätt behöver man inte tänka sig så mycket för när man är med andra svenskar.
Så nu har vi ätit bbq och jag ska väl göra lite läxor antar jag.. Kanonkul!
 


Kommentarer
Moster Lisbeth i Göteborg

Vilket härligt glassland Du är i. Jag förstår att Du går på en mycket konservativ skola, med tal utomhus till Texas osv sker det varje dag? och disciplinen med regler är hård men rättvis. Vad märker du av kommande presidentval är din värdfamiljen kanske republikaner? pratas det något om det hemma eller i skolan? Jättekul att följa din blogg. Bamsekramar

Svar: hej! Ja det finns mycket glass och sötsaker här.. Ja det sker varje dag men det är innomhus i klassrummet till den första lektionen :) Jag har faktiskt inte märkt av presidentvalet alls, jättekonstigt men vi har inte pratat om det varken i skolan eller hemma faktiskt! Bamsekramar på er också!!
Lisa Almstedt

2012-09-04 @ 09:26:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0