5.30am to 6.30pm

Kom precis på att jag går upp 5.30am och så kommer jag hem runt 6.30pm.. 13h, inte konstigt att man blir lite sliten.
Idag har jag varit i skolan, som vanligt.. var lite segt men sista timmen var kul iaf :) som vanligt.I kören har vi typ inte gjort något hittils men just idag (när jag knappt har någon röst pga förkylning) bestämmer hon sig att hon ska Voicea oss, vilket i princip innebär att man får sjunga för henne och hon bestämmer om man ska vara alto eller suprano. Alla tar kör jätteseriöst och är as duktiga på att sjunga typ kör/opera vad man än vill kalla det förutom jag och Carly som aldrig riktigt gjort det förut.. så vi får väll se hur det går, Ms Marrero (läraren) vill tydligen att vi ska tävla som ett Varsity lag detta året också så det är bäst att jag lär mig fort! haha. Men jag fick iaf vänta tills imorgon med att sjunga för henne så jag hoppas min röst är bättre då!
på dansträningen fick jag för första gången uppleve ms Hayes verkliga sida när det kommer till perfektionism också. Hon kan vara ganska väldigt sträng men det ger ju bra resultat... Det märks att hon gillar att vinna och jag kan ju bara tänka mig hur det blir när vi kommer till tävlingssäsongen.
När hon pratar måste man stå med fötterna ihop och händerna bakom ryggen, och hon förväntar sig att vi ska lära oss hela danser på typ en dag. Så hon skrek ganska mkt på oss idag, Men utanför danslokalen är hon jättesnäll.. iaf mot mig :)
Sen gick jag och Tara ut och åt kinesisk mat och sen så hjälpte dom mig med mitt matte project :) fick reda på att jag har två till prov denna veckan också! kanonkul!

Idag var min area rep. och gjorde ett hembesök hos min nya värdfamilj och det ända som bekymmrade henne var mitt sovrum som består av en stor hörnsoffa och sen en säng i det hörnet så det blir lixom en mega säng.. och inte så mkt mer yta att vara på utom en byrå och en garderob. Men alltså allt annat väger ju upp det ganska starkt och jag är ju inte jätteofta på mitt rum ändå. Så om allt går som smort flyttar jag in på onsdag men senast på fredag :D 
Excited! kanske får lite mer av ett social liv när jag bor med andra ungdomar i min ålder, jag menar jag har ju egentligen aldrig varit med någon kompis utanför skolan.. förutom på 1a football matchen. Men vi får väl se, hoppas det iaf!


hittade denna bilden på min mobil.. vet inte riktigt när jag tog den, troligtvis av misstag ser det ut som  men tänkte att ni kanske ville se.. detta är iaf mina lunch-pals på "innergården" på lunch :)


åt en lyckokaka på kinarestaurangen :) vet inte riktigt vad dom menar men det är säkert bra...


Kommentarer
Ann-Marie

Hei Lisa
Va skönt att du hittat en ny familj, där kommer du säkert trivas och dom kommer och trivas med dig,det är jag säker på : ) Är det hos någon från dans gruppen?
Jag är i Kroatia tillsammans med några arbetskamrater på kombinerad jobb og semester tur. Det är fantastiskt fint här, varmt, soligt som o klart vatten. Kram A-M

Svar: Hej! ja det är det, 2 tjejer från min dansgrupp och deras föräldrar :) Åh vad härligt det låter, Hoppas ni mår bra. Kram!
Lisa Almstedt

2012-09-11 @ 11:40:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0