Late night thoughts

Finns inte så mkt att skriva om idag... Har varit hemma hela dagen, pratat med lite folk både hemifrån och här :) kollat på tv, kollat på youtube klipp på danslaget
 
https://www.youtube.com/watch?v=VhTBp54p7G0&feature=relmfu
https://www.youtube.com/watch?v=rABG-LTetOI
 
Några länkar om ni vill se :)
Men iaf, imoorgon ska vi på lunch med frun i det äldre paret vi åt middag med en annan dag så det ska bli kul att ha något att göra! 

Jag har kommit in i livsstilen ganska bra här tycker jag men man kan ju inte hjälpa att jämföra med vad man har där hemma.
Jag tror detta är en otroligt bra upplevelse och om det är någon som läser som funderar på att bli utbytesstudent säger jag bara GÖR DET! Detta har helt förändrat mitt sett att se på livet och på andra människor, och jag har bara varit här i 3 veckor! Tänk då vad mkt jag kommer veta om ett år.
Jag kommer ihåg på orienteringen innan jag åkte att alla sa att man lär sig så mycket om sig själv, och det enda jag tänkte var "Hoppas jag också gör det!". Det är verkligen ingen underdrift, visst är det jobbigt ibland... Till och med otroligt jobbigt ibland med hemlängtan, missförstånd, kulturkrockar osv men allt är värt det för att det är så jättespännade och nytt allt ihop! Och såklart finns det stunder som är helt underbara också! Jag blir rent utsagt förvånad över hur jag själv reagerar på vissa saker ibland så lärorikt är det absolut. Jag är säker på att allt kommer vara HELT annorlunda när skolan börjar eftersom man då kommer in i en lite mer vardaglig rutin, istället för att det typ är en semester. Vilket det känns som just nu.
Men hittills måste jag säga att det trots alla saker, eller mer pågrund av alla saker har varit underbart..
En sak jag verkligen tänkt på är att man inte vet vad man har förens man inte har det längre, det är dom små sakerna i livet som jag aldrig upskattat eller ens riktigt tänkt på förut som man saknar.
Men det jag saknar mest just nu är nog den hemlagade maten, och hembakat <3

Otroligt många skillnader om man jämför här och hemma:

- Allt här är större, spelar ingen roll vad man tar.. Portionerna, Affärerna, Människorna, finns fler saker att välja mellan osv.
- Folk är VÄLDIGT sociala här, alla pratar verkligen med alla
- Man är väldigt artig, Världen här består av tack, ursäkta mig och förlåt
- Svensk choklad är oslagbar
- Vädret.. VARMT
- Vet att jag skrivit det förut men folk är väldigt rättfram, man är  inte rädd för att säga vad man tycker! Fast det gäller bara bra saker, absolut inte förolämpningar
- Amerikaner vet förvånansvärt lite om världen runt omkring, Jag har lixom fått frågan om vi har sängar i sverige?! Vi är inte grottmänniskor som jagar vår mat med pilbåge och sover på en hög hö i en grotta direkt!

Ja.. Listan kan göras lång, men jag ska inte tråka ut er med det nu! :)
Det var dagens lilla djupa stund och nu ska jag kolla på en film :D Dom ska tydligen spreja hela staden med insektsmedel för att döda alla malariamyggor.. lagomt lugnande haha. Men det är ju bra att dom dödar dom iaf!

 Over and out <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0