I didn't fail, i just learned what not to do.

Kommentaren av min kära syster som jag tänkte svara på..
Hur långa är lektionerna?
Kan du inte lägga upp en bild på schemat? När börjar och slutar du? Hur verkar lärarna? :)<3

Okej, jag börjar klockan 7.30am varje morgon, och när klockan ringer första gången har du 2 min att ta dig till ditt klassrum. Sitter du inte i din bänk när andra klockan slutat ringa får du en tardy.. vilket innebär att du måste gå ner till kontoret och få en lapp att ta med till din lärare. 3 tardys och man får kvarsittning eller sparkle (hjälpa till att städa skolan typ). Lektionerna är 50 min var, vi har 5 min rast mellen varje och lunchen är 30 min.
En bild på schemat hade inte hjälpt så mkt för det är bara en pappersbit där det står:

1st period             D110          English IV
2nd period            FA              Choir            
osv osv
 
Dom flesta lärarna verkar helt okej hitills.. speciellt kör, dans och historialärarna. Dom är bäst :) Dom andra är lite halvbra.. Har inte fått ändra schemat idag heller så jag hoppas verkligen det går! Dom lovade ju faktiskt när jag skrev in mig att om jag hamnade i fel klasser var det bara att byta. Men vi får se, varje gång någon kommer in i klassrummet med en lapp så typ hoppar jag upp och ner i stolen men det har aldrig varit mitt namn på lappen än :( haha.

Men idag så var dagen ungefär som igår, fast jag var med och dansade sista perioden istället för att kolla på. Det var kul! Bussresan hem däremot är inte kul.. Massa omogna 15 åriga killar som skriker när man är trött efter en hel dag. Plus att det är minst 120 grader i den där bussen! no joke. Ska bli skönt när jag slipper den från och med nästa vecka!
Nu ska jag återgå till min matte.. vilket jag troligtvis ska byta också, vill inte spendera hela mitt år begraven i läxor om jag ändå inte får ut något av det! utom att ja lär mig saker men
 
 
Saknar dig sis<3

Over and out!  <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0