HIGH SCHOOL

SÅ Igår var min första dag på highschool!
Mina dagar ser just nu ut såhär...

1 period: English IV
2 period: Choir
3 period: PE (idrott)
4 period: AP US History
5 period: AP Biology
6 period: Pre calc
7 period: Dance team practice

Men jag ska försöka byta både biologi och Idrott för att biologin är det tråkigaste jag någonsin gjort i hela mitt liv och Jag borde inte ha idrott eftersom jag har dans... vet inte riktigt hur studievägledaren tänkte där.
Igår iaf så började vi med att gå till vårat Advisory som var ett klassrum där dom delade ut massa papper och sånt. Fick hjälp av en tjej som heter Lydia som är med i danslaget att hitta och så. Sen fortsatte dagen med typ introduktioner på typ 20 min var i varje klass och ni som känner mig vet ju att jag inte är den mest högljudda och pratar med alla, men alla var jättetrevliga och intresserade av mig när dom fick veta att jag var utbytesstudent. Det var alltid någon som erbjöd sig att följa mig till min nästa lektion vilket var bra för hittar du inte är du körd. Vi har 5 min mellan varje klass och du hinner inte ens gå på toa eller något om du skulle behöva. Så det är praktiskt taget att knö sig fram så fort som möjligt mellan allt folk (och det är mycket folk!). Om du stannar upp i korridoren kommer det en polis fram och shasar bort dig så ni kan ju tänka er hur trångt det är om det är nödvändigt för att det inte ska bli kaos! Lunchen var ju ett annat av mina oromoment eftersom jag inte hade någon att sitta med, men som tur var hade lydia en kompis som hade samma lunch som mig så nu sitter jag med henne och några till :)

Idag gick jag det första jag gjorde till studievägledaren och fyllde i ett formulär för schema ändring så jag hoppas att hon kallar in mig snart för jag vill inte behöva göra alla prov i onödan! Ja juste, vi har 2 prov denna veckan och MASSA läxor. Så livet leker i amerika just nu!
Jag hoppas att mina värdföräldrar låter mig gå på fotbollsmatchen på fredag för det vore kul, men måste hitta en skjuts hem isåfall och det får ju inte vara vem som helst..
Men vi får se hur detta går och nu ska jag återgå till min matteläxa.. Fick en ny idag <3 Älskart! Kommer vara smart när jag kommer hem iaf!!

Juste! en till grej är att imorse första perioden precis när vi börjat lektionen så ropade dom ut i högtalaren att vi skulle ställa oss upp och sen så höll dom typ tal till usa och till texas, antar att man gör det varje morgon här, och avslutar med en tyst minut. Jag var lite förvirrad men nu vet jag iaf vad so´m händer!


Huvud entreen till min vackra skola.. haha
bye bye!


Kommentarer
Sara

Hur långa är lektionerna?
Kan du inte lägga upp en bild på schemat? När börjar och slutar du? Hur verkar lärarna? :)<3

2012-08-29 @ 19:55:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0