Hey y'all!

Idag har jag äntligen fått höra en riktig Texas accent! vi åt frukost på en resturang där vår servitris var en äkta cowgirl med massa hästar... hon var riktigt social (vilket dom flesa här är) och vi fick höra typ hennes livshistoria. Imorse väckte Cara mig vid 7 för att vi skulle till den där "Baby shower", så gjorde vi oss i ordning och åkte vid typ 10 över 8. Sen stannade vi på vägen för att äta frukost, jag åt Bluberry pancakes med eggs and bacon.. Äkta amerikanare nu vet ni! sen åkte vi vidare till Baby shower som låg typ 2h bort, plus att vi hade lite svårt att hitta. Men det var iaf jättetrevligt och jag träffade massa folk som frågade massa saker om Sverige, Som jag faktiskt kunde svara på! *stolt*, hehe. Men ja, Första gången jag pratade med massa amerikanare som inte var butiksbiträden, kulkul! Jag fick faktiskt komplimanger för min Engelska vilket var roligt för man känner sig lite smått handikappad när man inte får fram rätt ord.  Vi åt lite och lekte lite lekar, en där man skulle gissa antalet klädhängare i en burk.. Jag hade jättefel.. en där man skulle föra en napp från en sked till en annan och man hade skedarna i munnen.. och en sista där man skulle gissa hur mkt toapapper som behövdes för att räcka runt hennes mage. Sen öppnade hon presenter. Efter ett tag när vi (jag lauren och cara) pratar lite om mig så kommer vi in på att jag behöver massa kläder för att jag inte tog med så mycket och då säger hon att hon har massa kläder som bara ligger och skräpar och att hon var ungefär min storlek innan hon blev gravid, så tillslut hade jag massa nya kläder som jag fick av henne helt gratis, jättesnällt :) mkt fina grejer! Lauren (som förresten var den blivande mamman) hade en jättesöt dotter med MASSA energi som sprang runt som en galning bland alla gäster, Alla var över 25 så jag har inte pratat med någon i min ålder btw, men iaf när vi gick sprang hon fram till mig och gav mig en stor kram och bara "Bye Sweden!!" som sagt.. jättesöt:)Sen på vägen hem så började det blåsa och regna, Mycket.. Sen så började riktigt stora blixtar komma fram på himlen, alltså man kunde verkligen se dom! Det var faktiskt riktigt häftigt! Här i Texas är det vanligt med riktigt kraftiga Thunderstorms.. För några år sen var det en så stor storm att de var tvugna att evakuera tydligen och det finns tornados! Hoppas inte det händer när jag är här! men folk är iaf väl förberedda om det skulle hända ändå. Så idag har varit en händelserik dag!
Allt går bättre från dag till dag tycker  jag, man blir ju närmare med familjen och mer avslappnade runt varandra.. jag har mycket privat tid vilket både är skönt, men känns ju lite konstigt när jag sitter instängd på mitt rum och dom på deras.. men å andra sidan pratar vi ju hela resten av dagarna så det är skönt ändå.
Och när man äter på resturang.. H.e.r.r.e.g.u.d är allt jag kan säga! deras portioner är enorma! Jag äter knappt en barnportion. Och folks drickor är typ hinkar och dom beställer typ två per måltid, Inge fel med det, bara annorlunda..

Bilder bilder bilder, för att jag tror att det är roligt för er att se också :D


Detta är alltså vägar


Det ser lite annorlunda ut här jämfört med hemma..

 
texas servitrisen ;)                                                         Det var goooott

at the Baby shower:
  


   
Stormen är påväg!


Now I'm just chillin' , och imorgon ska vi inte göra något speciellt, Adam jobbar och jag och Cara ska bara sova ut och kanske ta en promenad runt kvarteret så jag kan gå ut och gå eller jogga nån dag när det inte är kokande hett... :)

         Bye Y'all !! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0