heheheej!

Life goes on over here.. Vi föestår varandra mer och mer, jag och mina värdföräldrar. Nu är det problem med att Cara tycker att grannen tar över rollen som min värd-mamma och har bett henne att hålla sig undan och dom vill inte att jag går över dit mer.. Känns lite konstigt att få sådana regler, känns som att jag är 12 år igen här borta! Men vi har iaf rett ut nu att det inte är att mina värdföräldrar vill att  jag ska vara med dom hela tiden utan att de kännde att grannarna trampar lite på deras tår. Vilket jag tyckte var skönt för att jag trodde att jag skulle behöva sitta i huset hela dagarna och aldrig träffa kompisar, dom började bli lite väl kontrollerande där att tag!
Vi får se hur det blir, hoppas det inte blir några mer problem med detta nu på ett tag. Är lite uttröttande.

Idag har jag i princip spenderat hela dagen hemma, imorse var jag och Cara ute. Hon speedwalkade och jag sprang några varv runt kvarteret vilket i princip är 1-1,5 mile så ungefär 2 km. Inte jättelångt men iaf något! Det är fett mycket jobbigare att springa här än hemma (inte för att det är något jag jätteofta gör men) på grund av luftfuktigheten, man får lixom inget riktigt syre på något sätt! Men skönt att röra på sig iaf, har jag inte gjort på länge. Sen så var vi hemma hela dagen, tog en jätteskön nap i en timme typ och sen när Adam kom hem åt vi middag. Efter allt detta åkte vi till SuperTarget och köpte lite skolmaterial och annat och sen åkte vi hem och kollade på Bunheads. Vilket är en rolig serie om Balettdansöser som dom har följt i typ flera år :)
Juste.. När jag var ute och sprang träffade jag en jättetrevlig man också som träningscyklade omkring, som sagt är folk översociala och vi började prata lite och han gav mig lite springtipps och så. Helt sjukt va man får veta saker om främligar fort här borta! jag menar jag pratade med honom i max 5 min och jag vet redan vart han bor, att han har fru och barn som bott här i 2,5 år, hur hans träningsprogram ser ut och har sett ut osv. osv. 

Kollade igenom min blogg lite förut också och såg att typ 90% av min blogg består av bilder, hehe men hoppas ni tycker det är roligt att se!
Bara för det har jag inga bilder från idag att lägga upp men ändå.




Time for bed!
Nattinatt <3


Kommentarer
Ann-Marie

Hej Lisa
Det är jätte roligt att läsa din blogg, vi i Oslo håller oss uppdaterade på hur du har det !!! Tänker det blir skönt att börja skolan snart !! :)
Kram Ann-Marie & resten av familjen

Svar: hej! Va kul, ja det ska bli jättespännande att se hur det är att gå på Highschool. Hälsa resten av familjen. kram på er!
Lisa Almstedt

2012-08-14 @ 08:36:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0